start Profilaktyka Społeczna Pozalekcyjne Zajęcia Opiekuńczo - Wychowawcze Wycieczka do Trójmiasta

PostHeaderIcon Wycieczka do Trójmiasta

W  dniach od 14 do 16 września br. odbyła się wycieczka do Trójmiasta, w której brały udział dzieci uczęszczające na pozalekcyjne zajęcia opiekuńczo – wychowawcze organizowane przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Mławie.

Naszą 3 dniową przygodę  rozpoczęliśmy od Narodowego Muzeum Morskiego i interaktywnej wystawy „ Ludzie – Statki – Porty”. Mogliśmy dowiedzieć się o codzienności życia ludzi morza, o pracy w porcie, wcielić się w rolę kapitana, zasiąść za sterami różnych modeli statków pływających czy też zobaczyć jak powstaje wir wodny i fala tsunami. Wszyscy chętnie brali udział w zabawach interaktywnych.

Następnie poszliśmy do „Muzeum Bursztynu” w którym mogliśmy zapoznać się z historią powstania bursztynu, jego właściwościami, pozyskiwaniem oraz obróbką na przestrzeni dziejów a także zobaczyć liczne wyroby bursztynniczne i samodzielnie zrobić naszyjniki z wisiorami przypominające bursztyny.

Potem wraz z przewodnikiem udaliśmy się na zwiedzanie pięknego Głównego Miasta Gdańska gdzie mogliśmy poznać historię starych kamienic, usłyszeć wiele ciekawych legend dotyczących tego miejsca a także wejść na wysoką  78 - metrową wieżę Bazyliki Mariackiej i podziwiać przepiękną panoramę miasta.

Na zakończenie dnia dzieci mogły zobaczyć w Manufakturze Słodyczy „Ciuciu” jak ręcznie powstają kolorowe, bajeczne cukierki i lizaki, a także spróbować zrobić dla siebie słodkiego malinowego lizaka.

Drugiego dnia udaliśmy się do Gdyńskiego Akwarium w którym mogliśmy podziwiać niezwykłe gatunki ryb, płazów i gadów z różnych rejonów świata np. z Afryki czy Ameryki Północnej.

Następnie odwiedziliśmy Muzeum Miasta Gdyni, gdzie przewodnik zaznajomił nas z przeszłym i aktualnym życiem miasta i jego mieszkańców a także pokazał mnóstwo fotografii, pocztówek , plakatów i dokumentów z życia społecznego.

Po zwiedzaniu udaliśmy się na Statek Muzeum „Dar Pomorza” zbudowany w 1909r  i Muzeum Marynarki Wojennej „ORP Błyskawica” mieszczące się na okręcie wojennym o długości 114 metrów.

Po południu pojechaliśmy na  Sopockie molo, aby udać się na długi spacer wśród promieni słońca i zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie.

Trzeci, ostatni dzień to wizyta w Malborku i zwiedzanie ogromnego zamku Krzyżackiego. A w nim między innymi :  figura Najświętszej Maryi Panny, figury wielkich mistrzów zamku krzyżackiego,
sala ze zbrojami i wiele innych wystaw i pomieszczeń.

Harmonogram wycieczki do Trójmiasta był napięty, nie mieliśmy więc czasu na nudę. Dzieci wróciły zmęczone, ale szczęśliwe po bardzo fajnej i ciekawej przygodzie.

Wycieczkę zaliczmy do udanych i czekamy na kolejną wyprawę.